مقالات

تعمیرکار خانه خود باشید

تعمیرکار خانه خود باشید

همه ما دوست داریم که همواره به دور از مشکلات و در فضایی آرام و بی دردسر در کنار خانواده زندگی کنیم. خب! چه چیزی بهتر از این؟! اما مواقعی وجود دارد که اوضاع آن طور که دوست داریم پیش نمی رود. گاهی پیش می آید که خرابی یک شیر آب و یا پوسیدگی لوله ها آرامش یک روز تعطیل را به هم می ریزد. اوضاع وقتی بدتر می شود که شما تصمیم می گیرید به عنوان پدر و قهرمانِ خانواده، خودتان دست به کار شوید بدون این که ابزار لازم را در اختیار داشته باشید؛ واقعا رقت انگیز است!

اگر همچنان بر تصمیم خود مصمم هستید و قصد ندارید با سرویس کار تماس بگیرید، بهتر است که اول نگاهی به جعبه ابزارآلات خود بیاندازید و از وجود برخی ابزارهای ضروری در داخل آن مطمئن شوید. ابزارهایی مثل آچار فرانسه، آچار لوله گیر، پیچ گوشتی دو سو و چهار سو، انبر دست، نوار تفلون، دستکش، دریل ساده، چکش و … . همچنین وجود قطعات یدکی مورد نیاز برای تعمیر یا تعویض هم خیلی ضروری است.

چه آچارهایی برای تعمیر شیرآلات و لوله کشی ساختمان لازم است؟

آچار فرانسه ابزاری است که از آن می توانید برای باز و بست کردن انواع پیچ و مهره در اندازه های مختلف استفاده کنید. البته آچار فرانسه اندازه های مختلفی دارد که بسته به نیازتان می توانید در اختیار داشته باشید. ولی یک آچار فرانسه سایز متوسط می تواند در کارهای منزل گره گشا باشد.
آچار لوله گیرها معمولا در دو نوع ساخته می شوند؛ یک مدل برای انجام کارهای معمولی و سبک در منزل و کارگاه ها، که دسته و غلاف آن به صورت دو قطعه مجزا از هم ساخته شده است و نوع دوم که عمدتا برای انجام کارهای سنگین و صنعتی ساخته شده و به آچار لوله گیر مدل آمریکایی معروف است.
از انبردست و پیچ گوشتی هم بسته به نوع کاربردی که دارند، جهت باز و بست کردن پیچ های کوچک می توانید استفاده کنید. نوار تفلون با اینکه ضخامت چندانی ندارد، ولی برخلاف نازکی اش، جهت آب بندی محل اتصالات لوله های حدیده شده (رزوه بندی) مورد استفاده قرار می گیرد.
در صورتی که قصد نصب تجهیزات بهداشتی مثل آینه حمام یا دستشویی، مخزن صابون مایع و … را در حمام و یا سرویس بهداشتی منزل خود را دارید، دریل ساده دقیقا همان چیزی است که می تواند برای سوراخکاری به شما کمک کند.
حالا که از جعبه ابزار خود مطمئن شدید، و به مهارت تان باور دارید، می توانید بروید سراغ لوله ترکیده که منتظر شماست.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *