مقالات

نکات ایمنی کار با لوازم برقی

نکات ایمنی کار با لوازم برقی

کار با لوازم برقی در صورت رعایت نکردن یک سری نکات می تواند بسیار خطرناک باشد.

1- انتخاب ابزار مناسب:

اولین قدم برای حفظ ایمنی خود استفاده از ابزار مناسب برای کار است. ممکن است برای انجام چندین کار از یک وسیله بتوانید استفاده کنید و هزینه های خود را کاهش دهید، اما باید دقت کنید که خطر استفاده از ابزار نامناسب زیاد است و از جهت دیگر استهلاک ابزار در صورت استفاده در کار غیر تخصصیش بیشتر شده و دستگاه زودتر خراب می شود.

2- خواندن دفترچه راهنمای محصول:

اینکار برای حفظ ایمنیخود بسیار ضروری است. همچنین با استفاده درست از دستگاه شما میتوانید طول عمر ابزار خود را بیشتر کنید.

3- لباس کار مناسب بپوشید:

از مهم ترین نکات ایمنی کار داشتن یک لباس مناسب است. اگر از یک لباس کار گشاد استفاده می کنید احتمال گیر کردن آن در دستگاه های مختلف زیاد است. اگر هنگام کار دست بند، گردنبند یا هر نوع زیورآلات دیگری همراه خود داشته باشید خطر گیر کردن یا افتادن آن ها زیاد است و ایمنی شما را به خطر میاندازد.

4- جایگیری درست هنگام استفاده:

استفاده از گوش گیر عینک و دستکش احتمال آسیب دیدن شما را به مقدار زیادی کاهش می دهد. پرش براده یا شکستن قطعه چوب یا اره و مته میتواند به چشم شما اسیب برساند که داشتن یک عینک ایمنی بسیار مفید است.

5-مرتب بودن محیط کار:

نظم در محیط کار بسیار مهم است. دستگاه هارا در قفسه قرار دهید مواد استعال زا را در مکانی مناسب قرار دهید. این کار باعث بهره وری بیشتر و در عین حال ایمنی بیشتر می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *