مقالات

جوشکاری و رفع مشکل آسیب چشم

جوشکاری و رفع مشکل آسیب چشم

برق زدگی چشم بر اثر جوشکاری، یک التهاب و سوزش دردناک قرنیه چشم است. قرنیه چشم، بافتی شفاف و نازک است که جلوی چشم را را می پوشاند برق زدگی چشم زماني اتفاق مي افتد که در معرض اشعه یو وی قرار می گیرید ، اما متداول ترین عامل آن شعله جوشکاری است.
برق زدگی چشم بر اثر جوشکاری مانند آفتاب سوختگی چشم است که هر دوی آنها می توانند روی چشم تاثیر بگذارند. قرنیه چشم می  تواند در طول یکی دو روز خود را درمان کند و معمولا بدون هیچ گونه جراحتی خود را التیام دهد .

با این حال، اگر برق زدگی چشم بر اثر جوشکاری درمان نشود، ممکن است چشم شما عفونت کند. این امر می تواند جدی شده و حتی ممکن است منجر به کاهش بینایی شود.

علائم برق زدگی چشم بر اثر جوشکاری

این علائم عبارتند از:

1– چشم درد که ممکن است خفیف یا شدید باشد و معمولا چند ساعت بعد از حادثه شروع می شود.

2- چشم قرمز شده و ورم می کند.

3- چشم ها به نور حساس می شوند.

4- اشک آلود شدن چشمان

5- تاری دید

6- احساس می کنید که در چشم شما چیزی افتاده است.

موارد درمان این عارضه :

1-قطره های گشادکننده مردمک چشم مانند تروپیکامید: این قطره گاهی اوقات برای شل کردن ماهیچه های چشم مورد استفاده قرار می گیرد که به نوبه خود باعث کاهش درد می شوند و به چشمان شما اجازه می دهند که استراحت کرده و درمان شوند. با مصرف این قطره ها قرنیه چشمان شما بزرگ تر از اندازه طبیعی خواهند شد. این اثر ممکن است چند ساعت یا چند روز طول بکشد.

2-پد چشمی: چشمان شما ممکن است با یک پد چشمی پوشانده شده تا استراحت کرده و بهبود یابند

3-آنتی بیوتیک ها: برای جلوگیری از عفونت توصیه می شود که در خانه از قطره های آنتی بیوتیک یا پمادهای چشمی استفاده کنید. همچنین ممکن است به شما یک قطره ضد التهاب و سوزش با پایه استروئید خفیف داده شود.

4-بررسی چشم: چشم شما باید 24 تا 48 ساعت بررسی می شود تا مطمئن شوید که چشمان شما در حال بهبودی است. برخی از مشکلات و آسیب ها مانند عفونت چشم، سریعا خودشان را نشان نمی دهند. اگر مشکلات جدی وجود داشته باشد، پزشک معالج شما را نزدیک متخصص چشم پزشکی می فرستد.

پیشگیری از برق زدگی چشم بر اثر جوشکاری

1-در هنگام جوشکاری، با پوشیدن عینک ایمنی و ماسک جوشکاری، از قرنیه چشم خود در برابر اشعه یو وی محافظت کنید.

2-مطمئن شوید که عینک های ایمنی جوشکاری با استانداردهای استرالیا ساخته شده اند و چشم های شما را به طور کامل می پوشانند.

3-اگر برای جلوگیری از برق زدگی چشم در حین جوشکاری، از عینک آفتابی استفاده می کنید، مطمئن شوید که آنها پلاریزه هستند و مانع رسیدن اشعه فرابنفش جوش به چشم شما می شوند. هنگام خرید عینک آفتابی حتما برچسب روی آن را چک کنید.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *