مقالات

استفاده از مینی فرز چگونه است؟!

استفاده از مینی فرز چگونه است

مینی فرز

مینی فرزها برش دهنده های الکتریکی و یا بادی بسیار قدرتمندی هستند و از چند قطعه  که قابلیت جدا شدن از بدنه اصلی را دارند،تشکیل شده اند.از این وسیله می توان برای بریدن کاشی ، تمیز کردن موزاییک حیاط، تیز کردن تیغه های ماشین چمن زنی و.. استفاده کرد. یک مینی فرز وسیله ای چند منظوره و بسیار مناسب است که می تواند به شما برای صرفه جویی در زمان و انرژی بسیار کمک کند.

مراحل استفاده از یک مینی فرز

1-انتخاب مینی فرز مناسب کار

مینی فرز های برقی بسیار قدرتمند هستند و برای پروژه هایی با حجم بالا که در فضاهای بزرگ انجام می شوند، بسیار مناسب می باشند. مینی فرز های بادی قدرت کمتری دارند اما استفاده از آن ها آسان است و از قدرت مانور بالایی برخوردارند. این دسته از مینی فرز ها برای کارهای کوچکتر و در فضاهای تنگ مناسب هستند.

2-انتخاب دیسک مناسب

دیسک های سمباده و پدهای پولیش کاری معمولا برای مراحل پایانی یک پروژه مورد استفاده قرار می گیرند. این در حالی است که دیسک های برشی، برای بریدن کاشی ها، آهن آلات، لوله ها و سنگ تراشی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین از این دیسک ها برای از بین بردن لکه های رنگ و زنگ از چرخ های برس سیم نیز استفاده می شود.دیسک های سنگ زنی برای سنگ زنی فلز و سنگ استفاده می شوند.

3-مطالعه تمامی دستورالعمل های استفاده از دستگاه

قبل از استفاده از دستگاه مطمئن شوید که تمامی توصیه های کار با دستگاه را به دقت مطالعه کردید.

4-ایمنی محطی کار

سعی کنید از یک سطح ثابت و ایمن برای کار خود استفاده نمایید.

5-قرار دادن درست و محکم گرفتن مینی فرز در مقابل جسمی که قرار است با آن کار شود

از نگه داشتن مینی فرز در لبه های شی خودداری کنید. این کار به جلوگیری از لیز خوردن دیسک بر روی قطعه ی مورد نظر شما کمک می کند و از ایجاد آسیب و خراب شدن کار شما جلوگیری می کند. پس از پایان کار، دستگاه مینی فرز را به آرامی از روی سطح بردارید.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *