مقالات

ابزار ضروری برای زندگی در خارج از محدوده تکنوروژی کدام است؟

ابزار ضروری برای زندگی در خارج از محدوده تکنوروژی

ابزار ضروری ترین چیزی است که برای زندگی به‌دوراز شلوغی شهر و تکنولوژی لازم است اما با دور شدن از تکنولوژی طبیعتاً امکان استفاده از هر ابزاری مهیا نیست. در این مطلب شش ابزار به شما معرفی می‌کنیم که با کمک آنها می‌توانید به‌دوراز تکنولوژی زندگی کنید.

فرض کنید روزی وضعیت کره زمین طوری می‌شود که دیگر برق و اینترنت و سوخت و… در دسترس نیستند و مانند فیلم‌های علمی تخیلی دنیا به آخر راه خود رسیده است. شش ابزاری که در زیر آنها را به شما معرفی خواهیم کرد ابزارهایی هستند که در آن زمان در جعبه ابزارشمایند. البته با این وضعیت مصرف انرژی و تولید گازهای گلخانه‌ای و بحران آب این تصور خیلی هم بعید نیست. اما اگر خوش‌بینانه تر به موضوع نگاه کنیم اگر روزی تصمیم بگیرید که در محیطی بکر و دور از هر تکنولوژی و شلوغی زندگی کنید، مثلاً در جنگلی دور افتاده، شما قطعاً به این شش ابزار نیاز پیدا خواهید کرد.

1- سلاح گرم مثل شاتگان (۱۲GAUGE SHOTGUN)

شاید این ابزار خیلی مکانیکی نباشد اما قطعاً یک ابزار ضروری است و در چنین شرایطی به آن نیاز دارید. با استفاده از این ابزار از خطرات احتمالی خود را دور نگهمی‌دارید و همچنین می‌توانید با شلیک آن پیغامی را ارسال کنید و یا خرگوش‌ها را از زمین کشاورزی خود دور کنید. همچنین با شکار آنها یک شام خوشمزه برای خوددست و پا کنید.

2- بیل سر تیز با طول دسته شماره ۲

این ابزار نیز یک ابزار ضروری است. این بیل حفاری می‌کند، ذغال های داخل اجاق آتش را خالی می‌کند، برای ریزریز کردن یخ و برف استفاده می‌شود و ده‌ها کار دیگر از این بیل بر می‌آید. تمام اینها کارهای روزمره در چنین شرایطی به شمارمی‌آید. اگر بیلی بگیرید که دسته آن قابل جدا شدن باشد که تقریباً ابزاری دارید که غیر قابل خراب شدن است.

3- قلاب گوشه دار یا کنده کش (CANT HOOK)

این ابزار احتمالاً برای شما هم مثل من ناشناخته است. در آن شرایط قطعاً شما به آتش نیاز دارید. برای داشتن یک آتش خوب هم به کنده، از این ابزار برای حملکنده‌ها استفاده می‌کنند. این ابزار ضروری یک قلاب فلزی و در انتهای خود یکدسته بلند دارد که برای حمل کنده‌ها به شما خیلی کمک خواهد کرد. با داشتن این ابزار شما می‌توانید دو برابر وزن بیشتری را بلند کنید.

4- اره زنجیری

این اره‌ها با نام اره برقی شناخته می‌شوند اما بسیاری از انواع آنها با سوخت فسیلی کار می‌کنند. با استفاده از این ابزار ضروری شما می‌توانید هیزم قطع کنید، حصار ایجاد کنید یا یک درخت که در طول راه خود افتاده را از سر راه خود بردارید.

5- انبر دست

یک انبردست می‌تواند تعمیرات دیگر ابزارها، قطع سیم حصارها و باز کردن میخ وپیچ‌های کوچک را انجام دهد.

6- چکش

مورد استفاده از چکش را نیز همه میدانید. شاید این ابزار پر کاربردترین ابزار در چنین شرایطی باشد. یک چکش سنگین و دسته بلند حتی می‌تواند کار تبر یا پتک را هم برای شما انجام دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *